Årstidsambivalens

Ja, jag är faktiskt oerhört ambivalent beträffande min åsikt om snön som föll och la sig ned på marken. Igår, när den landade, avskydde jag den - som någon uttryckte sig så formligen sket den på en i ansiktet, gjorde ont, gjorde en fullkomligt blind. Idag ... Idag är det olidligt kallt och egentligen djävligt på det viset, men jag kan inte komma ifrån känslan som uppfyller mig när jag är inomhus och ser det vita utanför. Det är så vackert! Och det där fula ordet mysigt. Likväl - jag är inte klar med hösten ännu! Dock är månaden november oftast ytterst grå (och det är trevligt ibland, men inte för mycket) och lite ljus i form av snö kanske lyser upp lite. Visserligen är månaden februari minst lika grådaskig som november tenderar vara, förutom att det då är vidrig blasksnö och/eller att man är urtrött på vintern ... All in all är jag ambivalent. Jag vet inte vad jag ska tycka. Det känns ändå för tidigt för vinter ...
    Hur som haver är jag över huvud taget väldigt trött; när man går ut på VFU är man inte van vid att ständigt vara igång, att vara glad och trevlig, v a r j e dag, morgon till sen eftermiddag, och dessa långa bussfärder ... Men det är ännu enbart första veckan, och tröttheten stupar väl snart för rutinen, antar jag. Fast det känns inte i sin ordning att bli sömnig vid tio, kvällstid ... Inte okej!

Kommentarer
Postat av: ?

Va inte så trevlig då?

2010-11-15 @ 14:37:29
URL: http://ponnigalen.bloggplatsen.se
Postat av: j a g

Men då kanske man inte får positiv respons av handledarna ... Man måste fjäska, tyvärr. Eller?

2010-11-15 @ 22:02:30
Postat av: ?

Mycket möjligt men sedan klass 6f slutade 3:an har vi alltid fått de grinigaste lärarna, så vi är vana iaf. Men sedan e de ju alltid kul med lite ljus i den mörka skolan :P

2010-11-18 @ 07:27:16
URL: http://ponnigalen.bloggplatsen.se
Postat av: ?

TACK för idag förresten :D Det var kul på lyriken idag. P.S. Har du fattat vem jag är än? :)

2010-11-18 @ 16:50:55
URL: http://ponnigalen.bloggplatsen.se
Postat av: j a g

Haha, tack, ni är så söta! MEN! Kom ihåg att snakecharmer är hemlig ... Nä men allvarligt - jag fjäskar inte, jag tycker att ni är himla söta allihop, och mina handledare är riktigt trevliga dem med! Så jag skrev väl mest så där för att jag är så trött - inte van att börja åtta varje dag - - -

2010-11-18 @ 23:11:11
Postat av: ?

Vi är tre som vet den inga fler åtta har vi börjat i en halv termin innan de kvart över. Det är segt ändå, tro mig...

2010-11-19 @ 07:17:17
URL: http://ponnigalen.blogg.se/
Postat av: Timmaryam

Much to think about excellent web-site!! On a purely personal level "what is Love" section gave much insight into this complex subject.

2011-07-14 @ 11:01:25
URL: http://timmaryam.bloglyric.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0