The owls are not what they seem

De fyra senaste nätterna/morgnarna har jag för första gången på väldigt länge haft så kallade mardrömmar: kortfattat: natt nummer ett drömde jag att jag och en kvinna med ett barn var i någon slags stuga ute i skogen eller dylikt, och var rädda; efter en stund upptäckte vi skräckslaget en skugga bakom dörren - jag tog skydd bakom en kudde, och kvinnan skyddade sig med barnet(!) - vad som kom in var en kvinnlig gestalt med scream-mask på huvudet bärandes en hammare i handen med vilken hon började slå på mig. Jag lyckades ta den och slå på henne istället - fast inte med den vassa sidan, utan den platta, och hon fick enbart bulor. Det var en läskig dröm (ja, ja - mina ögon råkade skymta några scener ur den idiotiska filmen Scream under aftonen).
   Natt nummer två drömde jag att min bästa vän sade att vederbörande inte gillar mig, utan enbart umgås med mig av ren slentrian. Jag blev ledsen.
   Natt nummer tre drömde jag att jag av någon anledning hade ett gäng kattungar och befann mig i ett bostadshus på en våning högt upp - mina föräldrar lade kattungarna på balkongen där vi befann oss, och jag blev orolig över eventuella fall. Och ja, två kattungar föll åt ena hållet och plattades till på marken, och en annan rätt ned längs med byggnaden. När jag kom ned, fullständigt i sorg och gråtandes, såg jag djurrättsaktivister. En gråtdröm.
   Natt nummer fyra drömde jag att jag hade anordnat middag till ett par vänner, men mitt i middagen kom min mamma och störde - hon ville prata, och sade onödiga saker om mig, tjatade, etcetera - ja, förstörde hela middagen. Jobbig dröm.
   Det lustiga med allt detta är att jag, när jag grubblar över saker och ting, inte brukar drömma mardrömmar eller olustiga drömmar - snarare tvärtom, men nu: nu när jag är tillfreds med mig själv och bär på lättsamma tankar kommer drömmar som kontrasterar mot min verklighet - - - 
 


 
Vad består mina drömmar av inatt, tro?


Kommentarer
Postat av: K.

Perhaps tonight you'll dream that that gum you like will come back in style!?

2010-08-20 @ 20:20:30
URL: http://lehane.oakiv-bloggare.blogg.se/
Postat av: j a g

Ha! Åh! Jag vill se sådant som Cooper gjorde!

2010-08-20 @ 23:11:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0