Istället för en spegel


Kommentarer
Postat av: Joacim

jag har (för)väntat mig till andenöd på ett inlägg i din blogg. än har det inte kommit. jag frågar mig: är det för uppenbart för att du ska vilja nämna det, eller är det så att du inte har lyckats uppskatta NCs nya album med Grinderman? av frånvaron av detta inlägg måste jag konkludera att du inte kan ha lyssnat på de nya låtarna, eller har jag fel? jag kräver svar!

2010-10-16 @ 17:54:47
Postat av: j a g

Jag är medveten om att det existerar nya låtar, men för att jag ska ta till mig något som jag har några slags förväntningar på så är jag tvungen att ta mig en r i k t i g tid till det, och inte bara lyssna igenom lite lätt. Vänta och se -

2010-10-16 @ 18:43:17
Postat av: Joacim

Nåväl. det du säger är väl förståeligt. ursäkta att jag var så otålig. jag var förresten på deras konsert här i Wien - - och ja . . var med om något magiskt.

2010-10-16 @ 18:54:31
Postat av: j a g

Ja, men det är ingen fara, du får vara otålig ifall du behagar. Men åh! Il fantastico! Jag vill också!

2010-10-17 @ 02:46:20
Postat av: Joacim

Bra. Det finns en intressant live-version på youtube (Kitchenette-Gasometer), fast det finns även en annan låt som skulle passa väldigt bra till dig - -

2010-10-17 @ 12:42:48
Postat av: j a g

Jaså? Vilken då?

2010-10-17 @ 16:22:15
Postat av: Joacim

Äsch. Jag vet inte riktigt om jag kan säga det . . hade ju förväntat mig att du själv hade hittat den, och ja, då gjort ett inlägg på din blogg - - och allt det där var egentligen själva syftet med min anklagande ton, som du kanske tog till dig lite för personligt, ja, blev du lite tjurig? Jag är ju en hygglig grabb för det mesta, vet du .. ja .. för det mesta .. och maskar och sånt, det kan jag ju aldrig prata om, och jag som nu absolut måste kommunicera indirekt trots att allt redan är förstört. Är det inte lite knasigt? Jag:hygglig? Tämjd .. jag har blivit alldeles för tämjd av min omgivning ... jag borde nog sitta mer för mig själv, hitta någonting nytt .. så jag kan bli ett snömonster, och ja, nu har det väl helt klart gått för långt - -

2010-10-17 @ 17:38:41
Postat av: j a g

Jag? Tjurig - ack, nej! Personligt? Mja, kanske en aning, för jag borde ha lyssnat, kan tyckas. Men jag ska lyssna igenom och försöka se (höra?) vad du menar ... Hygglig är väl inget eftersträvansvärt att vara heller! Snömonster?

2010-10-17 @ 19:43:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0