Det är allmänt rörigt på HLK

Det är allmänt rörigt på HLK
 
Skriv ned något om det här, sade han. Skriv!
Om metoderna, för hur ska man veta att det
fungerar, måste fundera ut
de rätta orden som man aldrig får ge
uttryck för det rätta svaret är individ-
uellt som varje tolkning av begrepp-
en eller kanske ordkonsten -
Jag menar: originalitet eller ekolali?
 
Är behärskning av genren således
det primära? Icke! I bedömningen?
 
JAG ÄR INTE ÖPPEN
JAG ÄR TOM(HET)

är jag då ett eko, eller är jag
parafras? när jag lånar
för vidare märkning av min
begåvning eller kanske
oförmåga, eftersom min
tolkning blir vidare en annan(s)
tolkning av en tolkning
 
Det är förvirrade skåningar,
det är motoriskt virriga göteborrgare
och en pensionerad annan -
och vi – vi kokar soppa på en spik!


Kommentarer
Postat av: Joacim.

Vad kan jag säga? Läs en bok! Eller: varför inte göra lite egen research? Det finns väl ändå en massa bra saker? Databaser med intressanta artiklar, bra litteratur. Eller är det svårt där hemma? Jag lär mig nu en massa om "Recherche" - nyckeln till att hitta egna texter!

2010-03-19 @ 19:40:23
Postat av: j a g

Ha! Ja, jo ... Jag läser flera böcker parallellt, ska du veta! Och det fungerar, trots rörigheten. I alla fall för mig. Men det är väl så ibland ...

2010-03-20 @ 07:55:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0