Tiden går, om hundra år är vi stjärndamm, min vän

För första gången, sedan jag var liten, kände jag något vid årsskiftet. När jag stod där vid utsikten i Stadsparken och såg ut över staden som var klädd i fyrverkerifärg och kallt och blött snöregn kunde jag inte annat än att bli rörd. Jag vet, jag vet mycket väl att Tiden är något av det mest abstrakta, och att nyår bara är någonting symboliskt, och jag har aldrig sett något direkt värde i det förut, men just i den stunden var det som att jag tog farväl av det år som gått: 2010. Och det kändes verkligen som att det var ett nytt år som tog över. För mig var det här en ny känsla (i äldre dar, vill säga), och jag tror att jag uppskattade den. Låtom oss se över det gånga året, hur det har tett sig, i stora drag - för mig, vill säga:

Januari



Januari var en grymt kall och isande månad - jag trodde att jag skulle frysa fast, frysa bort, kanske.
 

 
Men det var allt en fin månad, ändock. I inomhuset, i varje fall.
 
Februari
 

 
Februari, min månad ... Jag tror jag minns den som tämligen behagfull. Lugn.


 
Jag fyllde tjugu, och älskade mina vänner. 
 
Mars


 
Mars var en vinälskande månad, eller måhända bättre uttryckt: en livsnjutande månad.
 


I bland annat Linköping hamnade mina steg, för en andra gång, och ibland kunde de gå för långt! Ack! 
  
April
 

 
Våren kom långsamt i år, likväl kom den, och fyllde mig med liv. Den där uppfriskande ljuvheten -
 

 
Naturen och jag. Barnarpssjön, som jag saknar. 
 
Maj
 

 
En av årets anakronismer ägde rum i maj: Ermina på Bongo!
 


Jag hamnade i Lund en helg, där det karnevalades och jag såg och hörde ma chérie Rufus Wainwright -
  
Juni
 

 
Juni, denna älskliga månad. Härligheter och festligheter, vad annars!
 

 
Ljusa, fina kvällar med människor man håller av. 
 
Juli
 

 
Min resemånad. Zagreb, Kroatien med ölande dagarna i ända i stekhet sol med fantastiskt folk. 
 

 
Och självfallet mitt kära Bosnien. Här i Sarajevo, mor och jag. 
 
Augusti
 

 
Även augusti var en människomånad. En avskedshälsning till solen!
 

 
Min kära bror och jag väckte barnen inom oss och åkte till Göteborg där vi bland annat besökte Liseberg tills vi fick huvudvärk. 
 
September
 

 
En förflyttningens månad; bror min flyttade i utbildningssyfte, och vi andra till en annan del av staden. 
 

 
Och jag träffade mina vackraste. 
 
Oktober
 

 
Oktober, och jag tog en tredje tur till Linköping där det lagades mat, dracks vin och filosoferades.
 

 
Det var en oerhört angenäm månad!
 
November 
 

 
November hade en mycket skön start - vilka färger! Vilken prakt!
 
 
 
Snön kom tidigt i år, men lika glad för det var jag. För övrigt skrev jag in mig på Yogakurs (säger man verkligen så?)
 
December
 

 
Den tolfte månadens höjdpunkt var onekligen Parisresan med mina kära brushur.
 

 
Och självfallet alla fina tillfällen med alla fina människor!


Tack för din tid, tvåtusentio.

Kommentarer
Postat av: Yamna

Käre gud, du glömde det viktigaste. Under november månaden blev lilla jag 20 år:P haha.

Hur blir d med Växjö nu? Några planer på att komma hit?

2011-01-02 @ 00:34:40
Postat av: j a g

Haha! Attans, hur kunde jag glömma det?! Jag vet inte. När januari tar slut typ. Mycket skolgrejer att göra. När kommer du till Juneköping?

2011-01-02 @ 18:11:35
Postat av: Yamna

Det finns ju inga människor kvar i jönköping!

2011-01-02 @ 20:13:00
Postat av: Yamna

Det finns ju inga människor kvar i jönköping!

2011-01-02 @ 20:13:09
Postat av: j a g

Betyder inte jag någonting?!

2011-01-02 @ 21:58:35
Postat av: Yamna

Naaw! Klart du gör! Problemet är att jag åker till malmö varje helg så det går aldrig!

2011-01-03 @ 01:27:41
Postat av: j a g

Jag begriper inte hur du orkar åka till Malmö varje helg ... Åk hit istället! For once!

2011-01-03 @ 11:21:45
Postat av: Pamm-Pamm

Hon glömde en till sak från november och december :o

6f <3

2011-01-03 @ 11:47:36
URL: http://frejasflicka.bloggplatsen.se
Postat av: j a g

Glömde? Ack, hur skulle jag kunna göra det? Hade bara inget foto ...

2011-01-03 @ 15:30:30
Postat av: Pamm-Pamm

haha skolfoto?

2011-01-10 @ 15:14:04
URL: http://frejasflicka.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0