Bodies Revealed och Eclipse

Under min tid i Zagreb hann jag även gå på utställningen "Bodies Revealed" där autentiska, mänskliga kroppar är uppenbarade på ett tidigare aldrig skådat vis - för folket. Det var otroligt fascinerande att få beskåda allt som man läst om i biologin - och även i andra ämnen - i verkligheten; förutom att få se alla kroppens olika delar fick man även se jämförelser av bland annat en frisk hjärna och några med smärre eller större hjärnstrokes, usw. Dessvärre fick man inte fotografera där inne, men jag hittade någon bild på internätet, och ifall läsaren är intresserad av mer är det så enkelt som att googla det (stating the obvious, eh?): 
 


 
Och dem jag var där med:
 



En annan dag hann vi se Meyers senaste på bioduken - Eclipse - och jag hann redan under den förra filmen tappa alla förväntningar på kvalité. Jag har accepterat att det är ungdomslitteratur och ungdomsfilm, och inte mer än så. Därför kunde jag med glädje sitta och titta på Jacob och hans ... varelse. 
 


 
Det räckte för mig.


Kommentarer
Postat av: K.

Personligen gillade jag Eclipse. Trots vissa fånigheter tyckte jag att det var en riktigt underhållande film, och allt är så snyggt gjort! Och... Viktoria!

2010-07-25 @ 17:25:02
URL: http://lehane.blogg.se/
Postat av: j a g

Jo, alltså: den funkar. Särskilt med alla snygga skådespelare, och ja - the action i filmen var snyggt gjord, måste medges. Personligen är jag besviken på Viktoria i den här filmen. Jag fick inte den där känslan ...

2010-07-25 @ 18:41:40
Postat av: Felicia

Jag älskade filmen!! Har sett den på bio två gånger!!



Har en hel blogg om dessa underbara filmer :)



Gillar din blogg förresten!!

2010-07-26 @ 12:48:39
URL: http://twilighteclipse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0