-

  
Uppgivenhet. Nej stryk och stryk åter
jag menade likgiltighet
för känslan är inte(t)
 
jag trodde händer kunde
ge mig ett hjärta forma om
jag ändå kunde drömma om
en annan typ av
accepterad lycka
 
(hon är fågeln som aldrig anländer)
 
mjuka tassar på mitt ansikte
smeker bort
en svart hylla ovanför
revbenen eller mitt i
klolöst ge(r) mig
päls(ar) att gömma min
besvikelse i

ty jag är inte en
och ett kallt  h å l
att trycka läppar på
 
jag tänker bli en
pappersbok man måste
öppna för att komma
in och knacka känna
på skyltar om jaget
för att dölja sängögonen
i n n a n och dess-
förrinnan jag blir såld
 
måste sluta flyta
i (sj)öar måste snyta
allt sluta snyfta efter
frihet och tyglar


Kommentarer
Postat av: Samuel

Vacker... Är det du som har skrivit den?

2010-03-02 @ 20:53:10
URL: http://scribbledwords.blogg.se/
Postat av: j a g

Tack! Ja, det är det ...

2010-03-03 @ 14:22:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0