skör(t)

krossar aldrig hjärtan, kanske lämnar, försiktigt, låter Tiden göra det fegheten hindrar ifrån, smyger iväg, men aldrig ... och alla ögon alla öron jag rör vid - för en stund - för en blund - och vidare - nästa - var är jag? vem är jag i allt detta? jag vill inte utsätta det sköra för ännu ett barn, för ännu något nära, som jag antingen utsätter för alarmtystnad eller inte kommer tillräckligt nära, blir för lite att bära, för lätt för att hålla kvar, ensam eller i ensamhet. kanske det faktiskt är rädslan för bindande händer jag måste möta, rädslan för det som varar, för det som kallas att älska - äckel - vill väl inte älska - måste jag älska? - kan jag inte älska utan att älska dem? - men vem är jag? du vet passionen är enbart minutiös, glöm, glöm, dröm, dröm, dröm och gå vidare -

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0