Viens ma plume, viens te meler a mes songes

Det senaste året har jag flera nätter drömt att jag går runt i vardagliga situationer halvnaken. I bokstavlig bemärkelse. Jag har på mig någonting på övre kroppshalvan, men absolut ingenting på den nedre; jag går omkring bland folk, och ibland känns det lite genant eller så, men aldrig tillräckligt mycket för att jag ska gömma mig. Inatt gick det hela steget längre: jag vet inte vad som skedde innan, men jag går i en skolkorridor (fast det är ändå som på krogen, eller dylikt), i riktning mot en flicka jag håller av - och jag är spritt språngande naken. Jag går där, känner mig tämligen självsäker, men fnissar ändå lite generat. När jag kommer fram till henne försöker jag på något vis att skyla min nakna kropp, men hon skrattar bara och det hela är ganska lugnt. Underligt! Vad är det här för drömmar, egentligen? Har vi någon freudiansk drömtydare där ute som vill tolka dem åt mig? 
 


 
Stulen bild.


Kommentarer
Postat av: hundratolv

Åh! Jag drömmer liknande. Dock har jag, i mina drömmar, alltid varit à poil: inte en centimeter täckt. Hur som helst, min självsäkerhet har försvunnit med självkänslan så fort jag kommer in i skolan. Istället kommer ångesten. Jag vet inte vad drömmen betyder, tål att tänkas på...

2010-04-25 @ 17:09:36
Postat av: j a g

Ah! Jag har, som skrivet är (och som jag minns!), enbart drömt mig fullständigt in the nude en gång. Men ja! Det är allt bra lustigt att man nästan alltid befinner sig i SKOLAN. Ha! Mmh, vi får hitta oss en drömtydare - någonting borde det betyda, ändå - - -

2010-04-25 @ 19:47:02
Postat av: Anonym

Jag har hört att det btyder att om man skäms när man är naken i drömmen så trivs man inte riktigt i sin livssituation. Känner man sig dock självsäker när man är naken där man är så trivs man jättebra och är självsker på sig själv i situationen. Hoppas det var en någotsnär bra förklaring??

2010-05-02 @ 12:54:33
Postat av: j a g

Ja, men det låter trovärdigt! Och det låter även bra - för min del, då.

2010-05-02 @ 16:52:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0